Annons:
Etikett18-köpes
Läst 1341 ggr
AlboKaniner
2012-01-24 17:25

(K) GRÖVRE PONNY/HÄST PÅ FODER?

Bor utanför Munka Ljungby i Norra Skåne

Mejl: buzaliz@hotmail.com   (PMa inte här på ifokus)

Mobil (alltid) 0709644060

Mobil (eftermiddag/kväll) 0700606758

Hejsan!

Är en tjej på närmare 13 år som tyvärr har vuxit ur sin ponny…. Jag och min mamma är i stort letande efter en lite grövre ponny eller mindre häst att ta på foder för ev. senare köp och de passar ju bra att slänga in en liten annons här på Kaspisk sidan tänkte vi då!

Vad jag söker är en snäll, något utbildad häst allt från ca 135-155 cm i mankhöjd. Pållen kommer att ridas av mig själv minst 5 gånger i veckan antingen i skogen, småvägar eller ett smått pass på banan så vad jag söker är alltså en häst som håller, inga bensjukdomar då vi har haft problem med det innan.. och såklart lätthanterlig som att rykta, lasta mm! Om ni tror att ni kanske har en häst där hemma som kan kunna passa mig så får du gärna hör av dig men jag skriver redan här att varmblod, fullblod och hästar eller ponnyer med gammla benskador, svåra fångproblem eller liknande är inte jätteintressant!

Om mig själv: Jag heter Alice och är då strax 13 årgammal och ca 156 cm lång! Jag har ridit ihela mitt liv, jag har erfarenhet av allt från busiga shettisar till de största hingstarna så man kan säga att jag har varit medom det mesta och kan vara väldigt mjuk och snäll mot de hästar som behöver det men även kan jag vara tuff och sträng om det skulle behövas under ridning eller på marken. Vi bor en hästgård i Norra Skåne med en stor del hagar till som det finns både mycket bete och skydd i till hästarna! Just nu räknas det upp till 6 hästar på gården och de flesta av dem står på lösdrift året om men vi har även ett fint stall med stora boxar till dom som behöver komma in! Vi kör helst inte allt för långt för att provrida eller hämta, runt skåne/halland/blekinge och nedre delar av småland funkar fint.

MvH Alice & Mamma Lena!

// Alice Bosnjakovic, Innehavare av Albo`s Hoppkaniner i Skåne!

www.albokaniner.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: